ab-test-testing

Mis On A/B Split Testing ehk A/B Testimine?

“Kas Google Adwords A/B Split Test ehk A/B Testimine annab tõesti resultatiivseid tulemusi?”

Esimese asjana võin ma julgelt väita, et Google Adwordsi reklaamid ja nende vahelised A/B Split Testid annavad väga resultatiivseid tulemusi. Kui läbi orgaaniliste tegevuste positiivsete tulemuste saavutamine võtab kuid, siis Google Adwordsi reklaamide ja A/B Split Testide abiga jõuavad oodatud tulemused teieni päevade või isegi tundidega.

Google Adwordsi A/B Split Testid e. “a/b testimine“, tähendab lihtsustatuna Google Adwordsi reklaamide omavahelist võrdlust.

Esimeseks peate te tegema kindlaks, et te omate Google’i kontot(Google Account), sest ilma selleta ei oled teil võimalik luua omale Google Adwordsi kampaaniaid ja adwordsi reklaame.

Google’i kontot on teil võimalik luua siit.

Google Adwords konto loomine:

Nüüd peale Google’i konto loomist, peate te esimese sammuna minema Google Adwordsi avalehele ja seal konto loomiseks klõpsama nupule “Alustage Kohe”.

 

 

Järgmiseks peaksite te jõudma lehele, kust te saate omale luua uue konto klõpsates nupule “New Google Ads Account”. Juba eksisteerivasse kontosse on teil võimalik sisse logida “Use Google Ads as…” alt.

Kogu protsessi järgmisel sammul peate te looma oma esimese reklaami, olgu see siis mõeldud mistahes eesmärgi saavutamiseks, sest suure tõenäosusega kustutate te selle reklaami peagi, kuna see reklaam on mõeldud eelkõige selleks, et teil oleks võimalik oma Adwordsi konto seadistamist jätkata.

Reklaami loomisel on teil võimalik valida kolme variandi vahel:

Get more Calls – reklaam, mis on mõeldud kommunikatsiooni parandamiseks

Get more visits to your physical location – selle reklaam luuakse lootuses, et teie ettevõtte külastajate arv kasvaks

Get more website sales or sign-ups – antud reklaam luuakse eesmärgil, et suurendada oma ettevõtte konversioone ehk müügitulemusi

 

 

Loome näiteks reklaami “Get more website sales or sign-ups”. Siin saame lisada oma ettevõtte nime joonele “Business name” ja domeeni joonele “Business website”, milleks mina olen pannud oma ettevõtte nime ja domeeni.

 

 

Järgmiseks saame me valida oma reklaamile sihtrühma ehk oma klientuuri. Kuid hetkel ei oma see ega teised demograafilised andmed meie jaoks mingisugust tähtsust, sest nagu eelnevalt räägitud, see reklaam on mõeldud ainult selleks, et teil oleks võimalik üles seada oma Google Adwordsi konto. Seepärast liigume lihtsalt edasi klõpsates nupule “Next”.

 

 

Tegelikult ei oma antud reklaami puhul miski ka järgnevas osas meie jaoks tähtsust, aga siit edasi liikumiseks on üht teist vaja teil siiski valida.

Teie poolt inimestele pakutavateks teenusteks või toodeteks valime näiteks “web development”, ja keeleks, milles me soovime reklaami esitada, valime me inglise keele.

 

 

Nüüd klõpsates nupule “Next”, jõuame me järgmise sammuni, kus on teil võimalik oma reklaamile anda pealkiri ja kirjeldus.

Nii, ja olemegi jõudnud sammuni, kus teil on võimalik anda oma reklaamile pealkiri(headline) ja kirjeldus(description). Kui te pole varem Adwordsi reklaamidega kokku puutunud on see hea koht kus harjutada reklaamide loomist, aga muidu täitke lihtsalt edasi liikumiseks nõutud väljad kasvõi millegi täiesti ebaolulisega.

Rõhutame veelkord, et Google Adwords nõuab lihtsalt hiljem kustutatava reklaami loomist kogu protsessi lõpetamiseks.

 

 

Oleme jõudnud kohta, kus teil on võimalik valida omale eelarve ja kui palju te olete nõus keskmiselt oma reklaami peale päevas kulutama.

Meie valime näiteks meile soovitatud päevaseks kulutatavaks summaks “5” eurot.

Lisaks sellele on teil võimalik valide ka teile endale sobilik eelarve, klõpsates allpool “Enter your own budget”.

 

 

Edasiselt näeme me ülevaadet oma kampaaniast, sammul “Review your campaign settings”. Siin on näha, et reklaamile ei ole antud kindlat pealkirja, ega ka kirjeldust.

Seetõttu on käesolev reklaam ka üsna inetu välimusega, ja ei ole suunatud ka ühegile ettevõttele eesmärkide saavutamiseks, vaid tehtud lihtsalt konto loomiseks mõeldud protsessi lõpetamiseks.

Nüüd klõpsame taaskord edasi liikumiseks “Next”.

 

 

Ja olemegi jõudnud kogu protsessi viimase sammuni, mis omab tõesti ainukest tähtsust teie Google Adwordsi konto loomisel.

Seda nimelt põhjusel, et siin on teil vaja sisestada:

Billing country – riik, kus makseid sooritatakse

Time zone – Ajatsoon

VAT registration code(ainult soovi korral) – klõpsake “Tax information”

 

 

Järgmiseks olete te kohustatud lisama lahtrisse “Name and Address” oma elukoha andmed.

Lisaks peate te veel loomulikult valima makse-tüübi, ehk kas teie poolt määratud summa laekub Google Adwordsi kontole igakuiselt “automaatselt” või teete makse ise “manuaalselt”.

 

 

Viimaseks peate te sisestama kõik oma krediit või deebet kaardi vajalikud andmed, ja ongi kõik!!!

Vajutage lihtsalt “Submit” ja oletegi Google Adwordsi konto omanik.

Kuidas näeb välja eelnevalt loodud reklaamide kustutamine:

Pange lihtsalt loodud reklaam-kampaania ette linnuke ja siis klõpsake “edit” ning “remove”.

 

 

Nüüd, kui te omate Google Adwordsi kontot, on meil võimalik teile näidata, kuidas käib a/b testimine tegemine:

Käesoleva protsessi esimeseks sammuks on kampaania loomine. Pärast seda loome reklaamide gruppi koos reklaamidega, mille “ctr%”, “bounce rate”, “clicks”, “conversions” andmete põhjal on meil võimalik läbi viia reklaamide vaheline a/b split testimine.

1. Kampaaniate Loomine & Seaded

Selles punktis alustate te kampaania loomisega. Logides sisse lehelt “ads.google.com” on teil võimalik uue kampaania loomiseks klõpsata nupul “+New Campaign”.

Nüüd oletegi te jõudnud lehele, kust te saate valida omale enda kampaania eesmärgi.

Google annab teile võimaluse valida mitmete erinevate kampaania eesmärgi määramiseks mõeldud valikute vahel:

Sales

Leads

Website Traffic

Product and Brand Consideration

Brand Awareness and Reach

App Promotion

Pärast mis tahes kampaani eesmärgi valimist on teil võimalik valida ka oma kampaania tüüp:

Search

Display

Shopping

Video

Meie valime “Search” (Search Network), mis on ka kõige enim kasutatavaks kampaania tüübiks.

Siinkohal peate te veel lisama veebisaidi domeeni, mille Adwordsi reklaamide tegemisest te huvitatud olete ning seejärel klõpsama nupule “Continue”.

Nüüd on tel võimalik määrata oma kampaaniale nimi.

Sektsioonis “Networks” saate te valida kahe reklaami tüübi vahel:

Search Network – Teie reklaamid ilmuvad ainult otsingumootori tulemuste lehe ülaosas.

Display Network – Kaasates valiku “Display Network”, ilmuvad teie poolt loodud reklaamid erinevatel veebisaitidel, videodes, kui ka rakendustes üle terve interneti.

Seetõttu valitakse üldjuhul ainult “Search Network”, sest muidu on teil võimalik oma eelarve lihtsalt väga kiiresti läbi põletada. See kõik oleneb muidugi teie enda soovidest ja ka teie poolt kasutatava eelarve suurusest.

Järmiseks klõpsates “Show More Settings” on teil võimalik määrata oma kampaania toimivuse periood.

Sellel sammul pakutakse meile võimalust määrata oma sihtrühma kaks demograafilist näitajat, nii nende elukoht, kui ka kõnekeeled.

Sektsioonides:

Locations

Languages

Edasiselt on teil võimalik oma sihtrühma paremate tulemuste saavutamiseks ja selleks, et teie reklaamid jõuaksid eelkõige õigete inimesteni veelgi täpsustada määrates ära demograafiad siin:

Audiences

Järgmiseks näete te midagi sellist “Budget and Bidding”.

Budget

Siia saate lisada summa, mis te olete nõus oma reklaamide peale päeva jooksul kulutama.

Bidding

Siinseteks valikuteks on “clicks” ja “conversions”. Meie valima oma kampaania eesmärgiks “clicks”, sest on tavapärasemaks valikuks ja valik “conversions” sobib paremini näiteks e-kommerts lehtedele ehk e-poodidele, sest valiku “conversions” all mõeldakse just teie potentsiaalsete klientide või külastajate muutmist ostjateks.

Ja olemegi sealmaal, kus klõpsame nupule “Save and Continue”.

2. Reklaamide Loomine

Selles etapis https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ peame esmalt leidma omale õige (õiged märksõnad), mille kohta saate te lugeda siit.

Meie oleme juba leidnud omale reklaamide loomise jaoks märksõna “sotsiaalmeedia”, mis omab korraliku liiklust (Volume) ja on madala konkurentsiga.

Olles lehel “Ad group” ehk reklaamide grupp, peame andma nime reklaamide grupile nime, lisama eelnevalt otsitud vajaliku märksõna ja siis vajutama juba nupule “Save and Continue”.

Olemegi jõudnud lehele “Create ads” ehk “Loo Reklaamid”.

Selleks, et kampaaniad kõige paremini toimiksid, tuleks teil luua kolm reklaami, mida on teil võimalik omavahel hiljem testida.
Näitame teile alguses, kuidas käib esimese reklaami loomine ja siis on teil järgmised kaks juba võimalik omalkäel üles ehitada.

Reklaami tegemisel tuleb teil esimesele joonele lisada kohustuslik täispikk “URL”.

Näiteks: https://www.cloudnine.ee

“Headline 1” (pealkiri) ehk pealkirja esimene osa.

Näiteks: “Sotsiaalmeedia Turundus”

“Headline 2” ehk pealkirja teine osa

Näiteks: Cloudnine.ee ( ettevõtte nimi)

“Display Path” … sinna tuleks lisada leitud märksõna ehk “sotsiaalmeedia”

“Description 1” ehk (metakirjeldus)

“Description 2” ehk (metakirjelduse teine pool)

Nüüd klõpsake “Done and create next ad”, kahe uue reklaami loomiseks.

Oletegi loonud kõik kolm reklaami ja jõudnud lehele “Confirmation”.

Siin näete te valitud määratud kampaania perioodi, sihtrühma asukohta, räägitavaid keeli, kampaania päeva eelarvet ja eesmärki ning pakkumise strateegiat.

Klõpsates nupule “Continue to campaign” jõuategi te kolme loodud reklaamini, kust te näete andmeid:

CTR%

Bounce Rate

Click

Impressions

Cost

3. AB Testimine

Olles loonud kampaania ja sellega kaasneva Ad Groupi koos reklaamidega, toome teieni a/b testimise protsessi.

A/B test viiakse läbi just raporti põhjal, mille Google Adwords teile iga kuu lõpus edastab.

Ctr%, Bounce Rate, Clicks, Impressions ja paljud teised näitajad toovad teieni informatsiooni, milline kolmest loodud reklaamist töötab teie jaoks kõige paremini.

Iga kuu lõpus jäetakse kõigist kolmest alles üks kõige paremini toimiv reklaam, kustutades teised kaks.

Seejärel luuakse sinna kõrvale kaks uut reklaami, et kampaania koosneks jälle kolmest erinevast reklaamist ja teil oleks võimalik nende vahelist sooritusvõimet järgmise kuu vältel uuesti jälgida.

Kui te olete jõudnud taaskord kuu lõppu, saate te uute andmete põhjal otsustada, milline olemas olevatest reklaamidest tuleks teil seekord alles jätta ja millised eemaldada. Seda protsessi ehk a/b testimist viiaksegi läbi igakuiselt.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *